اصلی ترین تهدیدات علیه انقلاب در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است

اصلی ترین تهدیدات علیه انقلاب در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، گفت: آنچه که وجه مشترک همه دانشگاه های سپاه پاسداران است پاسداری از انقلاب اسلامی است. تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه های سپاه انجام می شود موضوع اصلی است اما مقداری مورد غفلت قرار گرفته است که امروز با برگزاری این همایش به دنبال آن هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی دو وجه اساسی شامل بعد خارجی و داخلی دارد. بعد خارجی انقلاب اسلامی در مقاومت اسلامی که در منطقه و جهان در حال گسترش است، نمایانگر است که پیروزی های این جبهه به صورت شگفت انگیز و پی در پی در حال وقوع است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز باید به دنبال تثبیت این پیروزی ها باشیم، خاطرنشان کرد: این پیروزی ها حاصل تلاش جمعی از مجاهدان انقلاب اسلامی است و پیامد آن امداد غیبی است که شامل حال انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در منطقه در طول ٢٠ سال اخیر پیروزی های صد در صدی و پی در پی جبهه مقاومت و شکست دشمنان انقلاب اسلامی را در تمام کشورهای منطقه خاورمیانه شاهد هستیم، گفت: برنامه ریزی تمام این برنامه ها که توسط آمریکایی ها، اسرائیلی ها، سعودی ها و برخی کشورهای منطقه بوده امروز به شکست منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه استکبار ستیزی مهمترین اصل انقلاب اسلامی است، گفت: چون که این اصل به صورت کامل اجرا شده است، امروز شاهد شکست استکبار هستیم که پرچمدار این حرکت رهبر معظم انقلاب است که البته فقط منحصر به ملت ایران نیست و ملت های منطقه هم به دنبال اجرای این اصل هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به بعد داخلی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ابعاد داخلی انقلاب اسلامی بسیار مهم تر از ابعاد خارجی آن است.

وی افزود: امروز اگر به دنبال این هستیم که دانشگاه را به تراز انقلاب اسلامی برسانیم باید با نگاه به تکمیل ابعاد داخلی انقلاب اسلامی این راه را ادامه داد.انقلاب اسلامی با تمام مشکلاتی که در داخل کشور دارد امروز در وضع خوبی به سر می برد.

جعفری ادامه داد: در بعد دفاع و امنیت پیشرفت های خوبی در داخل کشور داشته ایم اما در سایر ابعاد مانند اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیاز به تلاش بیشتری داریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های پاسداری از انقلاب، گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی فعلی، پاسداری محافظه کارانه است، اما پاسداری از انقلاب اسلامی پیشرفت کننده، پاسداری از انقلاب اسلامی غیرمحافظه کارانه است.

جعفری با بیان اینکه موانع بسیار زیادی بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی در داخل کشور وجود دارد، گفت: در سبک مدیریت جامعه امروز متاسفانه با سبک های غربی و لیبرالیسم مواجه هستیم که با فرهنگ و سبک اسلامی در تضاد است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اگر یک دانشگاه در تولید علم پیشرو و پیشتاز نباشد قطعا در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود. رشد علمی شرط لازم است اما آنچه که یک دانشگاه را در تراز انقلاب اسلامی می سازد توجه به ابعاد معنوی و تربیتی است که باید بر بستر این رشد علمی سوار باشد.

سردار جعفری با بیان اینکه دفاع از انقلاب اسلامی فقط اسلحه دست گرفتن نیست، اظهار داشت: بارها شاهد بودم افرادی نزد مقام معظم رهبری تقاضای رفتن به سوریه را می کردند اما رهبری آنها را به تلاش در عرصه های دیگر توصیه می کردند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما امروز از تهدیدات امنیتی و دفاعی عبور کرده ایم. البته هنوز وجود دارد اما به سادگی این تهدیدات را بر طرف می کنیم چرا که سخت ترین تهدیدات و فتنه های داخلی را پشت سر گذاشته ایم. به عبارت دیگر امروز ساده ترین تهدیدات ما در عرصه امنیتی و دفاعی است.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع و امنیت از مرزهای ایران فراتر رفته است، گفت: امروز دفاع از انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. این در حالی است که تهدیدات اصلی علیه کشور، تهدیدات نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی عنوان کرد: از جمله ضرورت های پاسداری غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی شامل خود سازی معنوی و بصیرتی است و حتی بصیرت سیاسی هم از ایمان تاشی می شود. در مرحله بعد تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و این شاخصه ضرورت حرکت جهادی است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه یکی ازکارهایی که باید مراکز آموزشی سپاه انجام دهند تقویت روحیه ایثاراست، یادآور شد: البته کار بسیار سختی است و حتما نیاز به کار عملی دارد که در این راستا ایجاد گروه های جهادی بسیار موثر است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: تقویت روحیه مدیریت جهادی یکی دیگر از ضروتهای پاسداری غیر محافظه کارانه است. ما امروز نیازمند یک تحول جدی در سبک های مدیریت هستیم.

وی گفت: مشکل اصلی ما در کشور این است که مدیران به رضایتمندی دیگران توجه می کنند مخصوصا زمانی که نیاز به رای دارند. رضایت دیگران حتی اگر مخالف رضایت خداباشد را مقدم می شمارند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مدیریت قاطعانه و برای ضای خدا که نتیجه اش رشد رفاه و عدالت در جامعه می شود از جمله ویژگی های مدیریت جهادی است.

سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه حسن خلق هم از دیگر مولفه های این نوع مدیریت است و پزشکان سپاه باید به الگوی این نوع مدیریت تبدیل شوند، گفت: امروز ما پزشکانی که بامردم خوب برخورد کنند کم داریم که باید این تعداد افزایش پیدا کند.