از بمب عقرب تا فروشندگان گوشت سگ

از بمب عقرب تا فروشندگان گوشت سگ

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۶ آذر ۱۳۹۳.عجیب ترین روش روزه داری/ دکوراسیون ۱۰ هزار استخوانی/رکورد زندگی ۷۳ روزه یک زوج


عجیب ترین روش روزه داری در هند



عجیب ترین روش روزه داری در هند
 روزه داری یکی از بخش های دینی است که در ادیان مختلف وجود دارد و ما در دین اسلام نیز هر ساله در ماه رمضان روزه می گیرم اما در هندوستان روزه داری را به نوعی بسیار عجیب برگزار می کنند که می تواند باعث مرگ افراد نیز بشود.


عجیب ترین روش روزه داری در هند

یکی از ادیانی که در هندوستان وجود دارد با نام "Jainism" شناخته می شود. در این دین مردم باید هر ساله یک روزه خاص و عجیب بگیرند. آن ها در محلی دور هم جمع می شوند و تا سر حد مرگ روزه می گیرند. در این مراسم بیشتر خانم ها شرکت می کنند و اغلب افرادی هستند که مریضی خاصی دارند یا در انتظار مرگ هستند. البته دیده شده است که افراد سالم و سرحال نیز در این مراسم شرکت کنند. طولانی ترین زمان روزه داری در دست فردی به نام راجاستانی است که در سال 2009 توانست 87 روز بدون آب و غذا زنده بماند. در لحظات آخر مرگش نزدیک به 20 هزار نفر برای دیدن او آمده بودند و پس از مرگش برای این روزه داری جشن بپا کردند.
بیشتر...

دکوراسیون 10 هزار استخوانی در رستوران مکزیکی



دکوراسیون 10 هزار استخوانی در رستوران مکزیکی
به تازگی یک رستوران مکزیکی به خاطر دکوراسیون عجیبش موجی از خبرها را به پا کرده است. این رستوران به نام استخوان نام گذاری شده است و وقتی وارد آن می شوید احساس حضور در یک موزه حیات وحش به شما دست می دهد.


دکوراسیون 10 هزار استخوانی در رستوران مکزیکی


دکوراسیون 10 هزار استخوانی در رستوران مکزیکی

در این رستوران عجیب و غریب تمام دکوراسیون از استخوان تشکیل شده است. طراح داخلی این مکان به گفته خودش از 10 هزار استخوان حیوان برای طراحی دکوراسیون استفاده کرده است. این استخوان ها به صورت های مختلف از دکور روی میزها و گلدان ها گرفته تا پوشیده شدن دیوار و حتی ساختن نقاشی های معروف از استخوان در فضا پراکنده شده اند و لحظه ای از مقابل چشمان دور نخواهند شد.
بیشتر...

رکورد زندگی ۷۳ روزه یک زوج در زیر آب



رکورد زندگی ۷۳ روزه یک زوج در زیر آب
 دو استاد زیست‌شناسی کالجی در آمریکا نام خود را به عنوان انسان‌هایی با بیشترین مدت اقامت در زیر آب به ثبت رساندند. این دو ۷۳ روز را در یک محفظه ۲۸ مترمربعی در عمق ۱۰ متری آب سپری کردند. این دو محقق روز ۳ اکتبر وارد این محفظه آهنی شده و سپس به زیر آب‌های جزیره کی لارگو در ایالت فلوریدا فرستاده شدند. این محفظه ۲۸ مترمربعی مجهز به یک آشپزخانه کوچک، دو اتاق خواب و یک دستگاه تلویزیون بود.حدود ۴۰ نفر داوطلب نیز در کمک‌رسانی به انجام این آزمایش تحقیقاتی شرکت داشتند.این دو محقق آمریکایی از طریق یک روزنه که در بدنه این محفظه آهنی تعبیه شده، قادر به مشاهده دنیای زیر آب بودند. آنها همچنین از طریق تلفن و اینترنت با خبرنگاران، دانش‌آموزان و دوستان‌شان در تماس بودند و با برگزاری کلاس‌‌های درس مجازی به طور هفتگی دانش‌جویان‌شان را در جریان یافته‌ها و موضوعات مرتبط با موضوع تدریس می‌گذاشتند.بروس کانترل و جسیکا فین هدف خود را از انجام این آزمایش، تشویق دانش‌‌آموزان و دانش‌جویان به زیست‌شناسی دریاها خوانده بودند. این آزمایش تحقیقاتی که تدارک آن ۱۴ ماه طول کشیده بود، کاملا به خوبی پیش رفته و در این مدت تنها در چند مورد نیاز به انجام کمک‌رسانی بوده ‌است، از جمله فرستادن یک پزشک به زیر آب برای معاینه عفونتی که بروس کانترل به آن مبتلا شده بود.این دو محقق همچنین میزبان یک مهمان ویژه نیز در محفظه‌شان بودند: باز آلدرین، فضانورد ۸۴ ساله و دومین انسانی که طی مأموریت آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ بر کره ماه قدم نهاد.بروس کانترل و جسیکا فین پس از پایان مأموریت خود هر چند از دیدن دوباره نور خورشید ابراز خرسندی کردند، اما با این حال از آمادگی برای انجام دوباره این ماجراجویی خبر دادند.
بیشتر...

 

دستگیری فروشندگان گوشت سگ


دستگیری فروشندگان گوشت سگ

پلیس افغانستان از بازداشت سه نفر به اتهام فروش گوشت سگ در شهر هرات در غرب این کشور خبر داده است. آنها گوشت سگ را تحت عنوان گوشت گوسفند به مردم می فروختند.مقام های پلیس ولایت هرات گفته اند که متهمان هنگامی دستگیر شدند که تازه سر دو سگ را بریده بودند و قرار بود گوشت آنها را برای فروش، قطعه قطعه کنند.این حادثه در منطقه نوآباد شهر هرات رخ داده و معلوم نیست آنها تاکنون چه تعداد سگ را قربانی کرده اند. این نخستین بار است که این نوع فریبکاری و ارتکاب جرم در یکی از ولایات افغانستان گزارش می شود. بیشتر...    

 اولین سلفی جهان



 اولین «سلفی» جهان
کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی مدعی شدند که اولین عکس سلفی را ایرانیان گرفته‌اند. در این تصویر که مدتی است به عنوان اولین عکس سلفی جهان شناخته می‌شود، ناصرالدین شاه با همسران خود به همراه یک دوربین عکاسی روبه‌روی آینه بزرگی ایستاده‌ است و عکس سلفی می‌گیرد!
بیشتر...

لوازم آرایشی و بهداشتی با فضولات گاو!



لوازم آرایشی و بهداشتی با فضولات گاو!
یک سازمان غیردولتی در هند به تازگی محصول آرایشی جدیدی وارد بازار کرد که از ماده شگفت‌انگیز و چندش‌آوری ساخته شده است! مواد تشکیل‌دهنده این لوازم بهداشتی، از ادرار و کود گاو است. در کشور هند گاو میان هندوها بسیار مقدس است به طوری که فضولاتش حتی به عنوان خوراکی نیز استفاده می‌شود. استفاده از ادرار گاو در داروسازی و لوازم آرایشی بهداشتی به کشاورزان کمک خواهد کرد که دیگر گاوهایشان را نفروشند و فضولاتشان را نیز در اختیار این مؤسسه قرار دهند. یکی از مصارف ادرار گاو در تولیدات این سازمان برای بهبود جوش‌های صورت است. محصولات بهداشتی ساخته شده از فضولات گاو این شرکت شامل صابون زیبایی از ادرار گاو، شامپو بدن ساخته شده از خاکستر کود گاو، کرم مرطوب‌کننده تهیه شده از موم عسل، مقطر ادرار گاو است. محصولات این شرکت به مشتریانشان این اطمینان را می‌دهند که تمام محصولاتشان کاملاً طبیعی تولید شده و بهتر از هر مواد بهداشتی مشابه دیگر در بازار است. شرکت تولیدی «وی اچ پی» همچنین درباره بوی فضولات گاو توضیح داد که مردم نیازی نیست نگران بوی بد ناشی از فضولات باشند چون در فرآیند تولید این بو حذف شده است. قرار است به زودی کود و ادرار گاو انقلابی در صنعت عطر ارزان قیمت به‌پا کند. مدیران این شرکت از مردم درخواست کردند تا برای تولید محصولات جدید از فضولات گاو در شرکت سرمایه‌گذاری کنند.  این اولین تولید عجیب و غریب از فضولات گاو میان هندوها نیست. پنج سال پیش نیز هندوها شانس خود را در صنعت نوشیدنی از ادرار گاو امتحان کردند.
بیشتر...

بمب عقرب، سلاح جدید داعش



«بمب عقرب»<a href='http://www.iran48.ir/?s=8073378&txt=از%20بمب%20عقرب%20تا%20فروشندگان%20گوشت%20سگ' class=a_hid target=_blank>،</a> سلاح جدید داعش
هامیش دی بریتون گوردون رئیس سابق بخش سلاح های شیمیایی و بیولوژیک ارتش انگلیس و ناتو در این باره گفت: این عین دیوانگی است که داعش با هدف ایجاد رعب و وحشت از ابزارهای ابتدایی برای پرتاب این حشرات استفاده می کند. وی افزود: این عقرب ها به حدی قوی هستند که توان پرتاب شدن از  فاصله چند مایلی را دارند و هنگامی که هزاران عدد از آن ها در جایی پخش شوند رعب و وحشت به وجود می آورند. وی خاطر نشان کرد: بعضی از عقرب ها سمی هستند اما اکثر آن ها این گونه نیستند و هدف از پرتاب آن ها فقط ایجاد رعب و وحشت در میان نظامیان و شهروندان عراقی است، لذا داعش این سلاح جدید را بیشتر در مناطق مسکونی شهری در شمال عراق استفاده می کند.
بیشتر...

گردش در باغی که میوه های سنگی دارد



گردش در باغی که میوه های سنگی دارد


گردش در باغی که میوه های سنگی دارد


گردش در باغی که میوه های سنگی دارد
 در میان دشت های اطراف سیرجان، باغی وجود دارد که همه فصل های سال میوه دارد و وزن میوه های آن گاهی به بیش از ۱۰ کیلوگرم می رسد! اینجا اثری ماندگار و منحصر به فرد وجود دارد که هر بیننده ای را به تماشا فرا می خواند… باغی شش گوش با صدها درخت بارور اما این باغ با سایر باغها بسیار متفاوت است و نه نیاز به آب دارد و نه آفتاب اما سالهاست درختانش سربلند ایستاده اند و ایستادگیشان را مدیون پیرمردی کر و لال هستند که تک تک آنها را با دستانش و در سکوت و بهت روستائیان و گردشگران کاشت. درختان این باغ تشکیل شده اند از تنه های درختان خشکیده و سنگهایی که از شاخ و برگ درختان آویزان است. داستان این باغ از آنجا آغاز شد که درویش خان اسفندیاری که از زمین داران سیرجان محسوب می شد، در سال ۱۳۴۰ پس از اجرای طرح اصلاحات ارضی میزان قابل توجهی از زمینهای خود را از دست داد و در نهایت به دلیل عدم آبیاری زمینهای بارورش که سالها برای آبادی آنها تلاش کرده بود، جلوی چشمانش خشک شد. درویش خان که این ظلم را بار سنگینی بر دوش خود و خانواده اش می دید، پریشان شد و در صحرای مجاور یکی از باغ هایش که پس از اجرای طرح اصلاحات ارضی کاملا خشک شده بود، چادر زد. پس از آن اقدام به ایجاد این باغ کرد اما اینکه دلیل اصلی ایجاد این باغ چه بوده است حکایتهای مختلفی دارد اما به دلیل کر و لال بودن درویش خان هیچ گاه راز احداث این باغ مشخص نشده است.
بیشتر...