احداث‌ سومین شهرک صنعتی در منطقه آزاد انزلی

احداث‌ سومین شهرک صنعتی در منطقه آزاد انزلی

علی‌اکبر اوسط مقدم با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی، به همشهری آنلاین گفت: سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی به منظور پاسخگویی به تمای

علی‌اکبر اوسط مقدم با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی، به همشهری آنلاین گفت: سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی به منظور پاسخگویی به تمایل رو به رشد سرمایه‌گذاران در آستانه احداث قرار دارد.

وی افزود: سازمان منطفه آزاد انزلی علیرغم محدودیت اراضی خود که آن را به کوچکترین منطقه آزاد کشور تبدیل کرده، ظرف سالهای اخیر با استمرار طرح‌ها و بسته‌های حمایتی، تشویقی و مشاوره‌ای به علاقمندان حضور در این منطقه موجب رونق سرمایه‌گذاری شده است.

اوسط مقدم تاکید کرد: به عنوان نمونه در پنج ماهه نخست سال 1400 ارزش سرمایه گذاری داخلی محقق شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد 38 درصدی رسیده است. بر این اساس ارزش ریالی سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از سوی 90 شرکت داخلی، از ابتدای فروردین تا اول شهریور سال 1400 از مرز 13 هزار و 819 میلیارد ریال عبور کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 975 میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت شرکت های ایرانی فوق در زمینه های گردشگری-تفریحی، لجستیک، خدمات تجاری و ساخت و ساز مسکونی است، ادامه داد: فعال‌سازی کریدورهای شمال-جنوب و چین-قزاقستان-ایران، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه‌های همکاری با بخش‌های دولتی و خصوصی کشورهای منطقه، بهره گیری از فرصت همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، حمایت از شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان داخلی و فعال‌سازی مجدد واحد تولیدی-صنعتی، در کنار برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی منجر به توسعه سرماسه‌گذاری شده است.
وی در مورد زمان اتصال این منطقه به خط ریل سراسری هم گفت: این اتفاق در نیمه دوم سال جاری می‌افتد که موجب رونق بیشتر اقتصادی منطقه خواهد شد. همچنین با بهره برداری از اسکله "رو رو" تا سال آتی، جهش بلندی در مسیر تسهیل و رونق فضای کسب و کار منطقه و استان ایجاد می‌شود.