اجرای طرح رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی/ هدایت دانشگاه‌ها به سوی نقشه جامع علمی

اجرای طرح رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی/ هدایت دانشگاه‌ها به سوی نقشه جامع علمی

باقر لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با برنامه پایش بسته‌های تحولی اظهار داشت: این بسته‌ها ناظر به سیاست‌های 12
باقر لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با برنامه پایش بسته‌های تحولی اظهار داشت: این بسته‌ها ناظر به سیاست‌های 12‌گانه برنامه جامع آموزش عالی سلامت بوده و شامل محورهای طراحی و پیاده‌سازی مدل جامع و ادغام‌ یافته همچنین سامانه ارزیابی و نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها در راستای تحقق سیاست‌های 12‌گانه برنامه است.

وی افزود: محور طراحی و پیاده‌سازی مدل جامع با اهداف تقویت روحیه مأموریت‌گرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همسوسازی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و قطب‌های دانشگاهی در جهت اهداف کلان آموزش پزشکی کشور تعیین شده است.

معاون آموزش وزیر بهداشت ادامه داد: ارائه بازخوردهای به هنگام جهت ارتقا عملکرد دانشگاه‌ها ایجاد بانک داده متمرکز از مجموع رخدادهای منتهی به آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و اتصال آن به بانک داده‌های موجود در زیرمجموعه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین ایجاد ستاد وزارتی برای رصد فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها از دیگر اهداف محور طراحی و پیاده‌سازی مدل جامع و ادغام‌یافته فعالیت دانشگا‌ه‌ها است.

لاریجانی با اشاره به محور طراحی و پیاده‌سازی طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها عنوان داشت: مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی با همکاری دبیرخانه مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، واحد مجری این طرح هستند.

وی تصریح کرد: شناسایی نقاط ضعف ، تلاش منسجم و هماهنگ ستاد وزارت و دانشگاه‌ها برای رفع موانع و مشکلات همچنین هدایت دانشگاه‌‌ها به سمت اهداف کلان بخش آموزش عالی کشور همچنین حرکت به سوی دستیابی به اهداف نقشه جامعه علمی کشور از اهداف محور طراحی و پیاده‌سازی طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها است.

معاون آموزش وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشیدن به بالندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش آموزش از دیگر اهداف محور طراحی و پیاده‌سازی طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

لاریجانی در پایان گفت: شاخص‌های پایش این محور تعداد دانشگاه‌های مجری خودارزیابی و تعداد دانشگاه‌های ارزیابی شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/