آقای ۴۰۰ ترس را به جان رئالی‌ها انداخت!

آقای ۴۰۰ ترس را به جان رئالی‌ها انداخت!

به گزارش همشهری‌آنلاین، برای نخستین‌بار در چندین سال اخیر بایرن‌مونیخ رابطه‌ای با قهرمانی در بوندس‌لیگا ندارد اما پیروزی ۲ بر یک مقابل اینتراخت فرانکف

به گزارش همشهری‌آنلاین، برای نخستین‌بار در چندین سال اخیر بایرن‌مونیخ رابطه‌ای با قهرمانی در بوندس‌لیگا ندارد اما پیروزی ۲ بر یک مقابل اینتراخت فرانکفورت که با ۲گل هری کین به‌دست ‌آمد، از چند جهت اهمیت داشت؛ اول از همه اینکه فرداشب بایرن در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با رئال مادرید بازی دارد و گل‌های کین همچنان ترس را بر دل رئالی‌ها باقی گذاشته. نکته دوم مربوط به خبری است که از درون باشگاه به بیرون درز کرده؛ اینکه ممکن است توماس توخل که تقریبا همزمان با ژاوی اعلام کرده بود در پایان فصل از باشگاه جدا می‌شود، تصمیم به ماندن بگیرد. تعداد گزینه‌های جانشینی این آلمانی آب رفته؛ ناگلزمان با فدراسیون فوتبال آلمان برای ادامه هدایت تیم ملی به توافق رسیده و تمدید کرده، ژابی آلونسو اعلام کرده می‌خواهد یک فصل دیگر در لورکوزن بماند و رالف رانگنیک هم که گزینه اصلی و تحت قرارداد تیم ملی اتریش است، برای هواداران چندان هیجان‌انگیز نیست. برخی ‌هواداران بایرن‌مونیخ از این باشگاه درخواست کرده‌اند تا توماس توخل را به‌عنوان سرمربی فصل آینده خود حفظ کند. آنها بر این باورند که دیگر نامزدهای این سمت ضعیف‌تر از توخل هستند. این طومار بیش از ۱۰هزار امضا دارد.

از شاهکار شاهزاده انگلیسی در نخستین فصل حضور در آلمان هم نباید به‌سادگی گذشت. هری کین در فصل اول خود در بوندس‌لیگا مقابل هر ۱۷تیم لیگ، گل یا پاس‌گل داشته؛ کاری که هیچ بازیکن دیگری پیش از او موفق به انجام آن نشده است. ستاره انگلیسی در ۴۲مسابقه، ۴۲گل و ۱۳پاس‌گل‌ ثبت کرده است. همچنین کین به رکورد ۴۰۰گل در دوران حرفه‌ای خود برای باشگاه و تیم ملی رسید؛ بدون کسب حتی یک جام. تفکیک ۴۰۰گل هری کین: تاتنهام ۲۸۰، تیم ملی انگلیس ۶۲، بایرن‌مونیخ ۴۲ (در ۴۲بازی)، میلوال ۹، لیتون ۵ و لسترسیتی ۲گل.

کین با ۴۲گل زده، بهترین فصل خود را از نظر گلزنی سپری می‌کند. رکورد قبلی او ۴۱گل زده در فصل ۲۰۱۷-۱۸ بود.