«کودکی‌های ماه» به نمایشگاه کتاب رسید

«کودکی‌های ماه» به نمایشگاه کتاب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات هزاره ققنوس همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تازه‌ترین سروده‌های عبدالرحیم سعیدی را در قالب کتابی با عنوان «ک

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات هزاره ققنوس همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تازه‌ترین سروده‌های عبدالرحیم سعیدی را در قالب کتابی با عنوان «کودکی‌های ماه» منتشر کرد.

این کتاب در برگیرنده دو دفتر شعر کوتاه از این شاعر می‌شود که با عناوین کودکی‌های ماه و هوا دونفره است در این کتاب گردآمده است.

سعیدی راد در اشعار خود در این کتاب سعی کرده تجربه سرایش هایکو را در به زبان فارسی و در قالب و شکلی و بیان متفاوت تجربه کند.

در مقدمه ناشر این کتاب بر این اشعار آمده است: شعر کوتاه فارسی از ترجمه هایکوهای ژاپنی الهام گرفته است. البته ترجمه هایکو در زبان فارسی از اوایل دهه چهل در ایران آغاز یافت اما در دهه شصت با ترجمه‌های اشملو و پاشایی جایگاه خود را تثبیت کرد. از سوی دیگر شعر کوتاه قدمتی کوتاه در ادبیات ایران زمین دارد، اما در همین کوتاه مدت تولد، مخاطبان زیادی را برای خود جذب کرده است. همچنین برخی اشعار کوتاهی فارسی مانند رباعی و دو بیتی را نیز شعر کوتاه می‌نامند که بر این اساس می‌توان گفت قدمت شعر کوتاه در ادبیات فارسی تنه به تنه قدمت شعر فارسی می‌زند.

این کتاب در مجموعه ۲۳۶ قطعه شعر کوتاه را شامل شده و در ۹۳ صفحه با قیمت ۹۵۰۰ تومان منتشر شده است.