پرفروش‌های بازار کتاب در فصل بهار

پرفروش‌های بازار کتاب در فصل بهار

فرهنگ > ادبیات - فهیمه پناه‌آذر:دومین‌ماه از بهار امسال مانند هر سال میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود و سی‌امین دوره مهم‌تری
فرهنگ > ادبیات - فهیمه پناه‌آذر:
دومین‌ماه از بهار امسال مانند هر سال میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود و سی‌امین دوره مهم‌ترین رویداد فرهنگی ایران برای دومین سال پیاپی در شهر آفتاب برگزار شد. براساس آخرین برآوردها، رشد فروش کتاب در نمایشگاه نسبت به سال گذشته به حدود ۲۰درصد رسید.
  • تاليف 4 هزار و 500 عنوان

به گزارش همشهري، با گذشت 2 ماه از سال جديد بيش از 4هزار و 500عنوان كتاب به زبان فارسي تاليف و ترجمه و 3هزار عنوان كتاب هم تجديد چاپ و وارد بازار شده است. از مجموع 7هزار و 691عنوان كتابي كه در 2 ماه اول سال به بازار آمد، 5هزار و 600عنوان تاليفي و 2هزار و 24عنوان ترجمه است و تهران با 6هزار و 24عنوان، بيشترين سهم را در تاليف و ترجمه دارد.

در 2بخش ترجمه و تاليف هزار و 517كتاب در حوزه كودك و نوجوان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و با توجه به فرارسيدن فصل تعطيلي مدارس، كتاب هاي كمك درسي و آموزشي كمترين چاپ را دارند، به گونه اي كه در 2 ماه اخير كمتر از هزار عنوان، يعني 995كتاب در اين زمينه منتشر شده است.

  • كتاب هاي تازه بهاري

«كبوترهاي ايليا» نوشته نويسندگان آلماني با ترجمه كتايون سلطاني از سوي نشر افق منتشر و راهي بازار نشر شده است. نشر چترنگ بعد از انتشار كميك استريپ هاي «كومبره» و «در سايه دوشيزگان شكوفا» از مجموعه «در جست وجوي زمان از دست رفته» مارسل پروست، 2كتاب ديگر در اين مجموعه منتشر كرد. «وسوسه هاي دن كيشوت» نوشته كرول ب. جانسن با ترجمه زنده ياد ايرج كريمي، «آدام و اولين» با ترجمه حسين تهراني، «ميهن فروش» نوشته سمانه سيدي و «يك عضو غيروابسته» هاروكي موراكامي با ترجمه نيلوفر شريفي از نشر كوله پشتي، ديگر تازه هاي بازار كتاب هستند. كتاب «آلبر كامو: عناصر يك زندگي» با ترجمه محمد حكمت از سوي انتشارات نفير و رمان «نيست در جهان» محمداسماعيل حاجي عليان هم از سوي انتشارات هيلا روانه بازار شده اند.

  • همچنا ن شهري كه دوست داريم

نشر روزبهان با وجود چاپ كتاب هاي تازه، همچنان آثار زنده ياد نادر ابراهيمي را در صدر جدول فروش خود دارد. «بار ديگر شهري كه دوست مي داشتم»، «يك عاشقانه آرام»، «چهل نامه كوتاه به همسرم»، «آتش بدون دود» و «ابن مشغله» ازجمله آثار پرفروش اين ناشر در چند ماه اخير بوده اند.

  • پرفروش هاي بهاري و نمايشگاه كتاب

نشر كتاب خورشيد كه در حوزه ادبيات، به ويژه كودك و نوجوان كار مي كند، در سي امين نمايشگاه كتاب تهران 3 اثر ترجمه را جزو پرفروش هاي خود مي داند؛ «كافه زير دريا» نوشته استفانو بنني با ترجمه رضا قيصريه، «پاريس جشن بيكران» ارنست همينگوي با ترجمه فرهاد غبرايي و «آدمكش/ خوشنامان ساختمان شمار 5» اثر فرانكو انا و دينو بوتزاتي با ترجمه رضا قيصريه از پرفروش هاي اين نشر هستند.

مجموعه 6جلدي «چگونه مي نويسيم» با موضوع شيوه نگارش بزرگان عرصه هاي مختلف ادبيات هم فروشي خوب در نمايشگاه كتاب براي نشر خورشيد رقم زد. باز هم در حوزه ادبيات و شعر، «مردي به نام اوه» نوشته فردريك بكمن با ترجمه حسين تهراني، «جزء از كل» استيو تولتز با ترجمه پيمان خاكسار، «ناتمامي» نوشته زهرا عبدي و «ميم عزيز» محمدحسن شهسواري از نشر چشمه جزو پرفروش ها بودند.

«قهوه سرد آقاي نويسنده» نوشته روزبه معين از نشر نيماژ، «دختري كه رهايش كردي» جوجو مويز با ترجمه كتايون اسماعيلي از نشر ميلكان و «ملت عشق» اليف شافاك با ترجمه ارسلان فصيحي از نشر ققنوس هم از پرفروش هاي بهاري و نمايشگاه كتاب هستند.